En omöjlig uppgift

Att göra dig nöjd måste vara en omöjlig uppgift om jag inte ska åtsidosätta min egen lycka.
Dina krav och förväntningar ligger ständigt som en skugga som följer mig vart jag än går.

Kraven och förväntningarna är outtalade men ack så tydliga.
Ständigt närvarande, gör sig ständigt påminda.
Ditt tonläge och din blick säger så mycket om vad du egentligen tycker och tänker.

Jag vänder och vrider på allt, jag försöker hitta lösningar som ska passa oss båda, så att vi kan leva i någon slags harmoni. Men hur jag än gör blir det fel. Vilken väg jag än väljer så blir det aldrig tillräckligt bra.

Jag måste sätta mig själv i första hand, jag måste lita på mina känslor och försöka leva upp till mina egna förväntningar på vad livet skall erbjuda mig.

Kanske kommer jag att ångra mig, kanske är det så att jag gör misstag, men då är det jag som måste leva med dom. För en sak som jag vet med all säkerhet är att jag aldrig kommer kunna leva och må bra om jag inte gör mina egna val, mina egna misstag och mina egna upptäckter.



Kommentarer
Postat av: Stefan Falkelind

Ja man måste tänka på sig själv lite mer. Att ta fram sitt egotänkande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback