Nyckeldemonstration

Fan när jag åkte in till stan i morse blev jag riktigt glad. Lyssnade som vanligt på Rix morgon zoo och blev informerad om att människorna i Nyköping har böjat göra motstånd till rasterna som finns där.
Motståndarrörelser samlas på Nyköpings torg för att visa att de inte accepterar den ökande rasismen som finns där. Varje lördag har de tillstånd att demonstrera, och just den här lördagen då folksamlingen bestod till större delen av äldre damer och herrar hade den människor som kämpar för sitt fosterland bestämmt sig för att också demonstrera och visa att de minsan inte all knde skrämmas bort av tanter och gubbar med skramlande nyckelknippor. De hade för övrigt, till skillnad från nyckeldemonstranterna inget tillstånd att demonstrera. Polisen var såklart där och försökte driva bort landskämparna men lyckades inte. Nyckeldemonstranterna beskylls för att "som vanligt valde våra fiender att göma sig bakom polisen" (1) av Nationalisterna.
Vilket jag inte håller med om, när nationalisterna försökte bort nyckeldemonstranterna stog de fast kvar och de slutade istället med att det blev nationalisterna som fick vända sig och lämna torget.

Starkt gjort av människorna som ställde upp, alla med en varsin nyckelknippa för att visa sin åsikt på ett fredligt sätt. Mer av sånt vill jag se. Härligt med engagemang och människor som kämpar för varje människas rätt i samhället.

(1) Citatet är hämtat från www.patriot.nu

För övrigt sitter jag hemma hos Anders och lirar poker nu, får se när mamma slutar, då blir de Brunflo som gäller.
Skjussade Sara till jobbet i morse, strålande vacker med ett vårleende på läpparna kom hon gående för att ta bussen till jobbet. Och nej Sara du har inte alls varit jätte sunkig förut, du hade bara jobbat upp dig lite på "finhetsskalan" haha
Åkte och intog Sara och Anders soffa efter de. Som tur var sov jag sedan när Anders kom ingående naken med morgonstånd och hittade mig sovandes i hans soffa :-P Han smög ut och när jag sedan vaknade satt han i soffan med kläderna på =) haha

Blev en lunch på stan med Vasso, trevligt som alltid och va kvällen bjuder på det återstår att se ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback