Angel



Ikväll blev det en bio med mamma, Angel med Helena Bergström, ressigerad av Colin Nutley. En härlig film med underbara skådespelare. En härlig blandning av livets allvar blandat med råa skämt, härliga minspel och en oändlig positivitet från Rolf Lassgårds rollfigur. , Rick.
Filmen bärs, enligt mig, upps av skådespelarnas fantastiska trovärdighet och skicklighet. Utan dom skulle handlingen inte alls vara lika intressant. Slutet blir lite abrubt och hastigt, hade gärna sett en fortsättning trots att budskapet att man inte kan leka med livet och döden kom fram.

Det var som vanligt mysigt att gå på bio med mamma och innan blev de ett besök på törners för lite fika/middag.
Förövrigt mår jag bra trots att känslorna är i ett enda stot virrvarr.

Det är konstigt hur man kan reagera oväntat i vissa situationer. Någon som man tror sig känna kanske ytligt kan man visa bry sig mer om än man någonsin trodde. Min kropp är fylld av oro, och hela mitt hjärta slår just nu för att du ska få slappna av, andas och glömma allt för några minuter. Att du ska hitta styrka som inte finns och förstå att det finns så många som bryr sig om dig. Kom hem...................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback