Utmaning

Även jag (fast jag blev bortglömd at nämnas i Towas blogg ;-) ska anta Towas utmaning om en resume av mitt liv.

För fem år sedan fick jag en nystart på mitt liv och bytte skola från Palmcrantz till Primrose, min syn på att skolan va pest och pina lyckades de få in mig på andra banor och mina 2 år på primrose kom att bli 2 av de bästa någonsin i mitt liv. Jag byte beanskapskrets till en bättre, tog tag i mitt liv och efter en del år av turbulens blev det bättre. Spelade mycket innebandy och läste instrument nivå 1 och 2 och spelade en hel del gitarr

              →         


För 3 år sedan åkte jag runt på ett flak med en cider i handen med bästa vännen och firade studenten. (Måste använda samma bild dom dig Towa för den är så jävla skön) Glad och lycklig flyttade jag 2 månader senare till Linköping med min dåvarande flickvän. Började plugga engelska som ett djur och slet för kung och fosterland för att klara av de. Var galet svårt och tungt men gav mig otroligt mycket. Linköping är en fin stad och många fina stunder hade vi där. Dock blev vi inte så långvariga. Östersund kallade och efter ett halvår flyttade vi hem igen.

  image1027     

För lite mer än ett år sedan var jag nybliven singel, blev less och bestämde mig för att ta mitt pick och pack och se världen. Till sällskap fick jag Mirja och Towa, vi skulle resa runt i Asien men som en glad överaskning spenderades nästan hela resan tillsammans med 2 andra tjejer, Anna och Maria. Kambodja var första anhalten och där spenderades 3 lugna sköna veckor. Vi var kulturella och åkte runt och kollade på allt som man "ska" se. Resan gick sedan vidare till Malaysia dit vi endast for för att shoppa. Där spenderades 7 intensiva dagar som endast var fylld med en sak (bortsettfrån en fågelpark), shopping!! Vi skulle göra hemskick från Malaysia för att slippa alla packning och jag lyckades få ihop 2 stora kartonger. Till min förbannelse blev såklart den ena kartongen snodd och jag kokade av ilska men lyckades hålla mig lugn. Resan gick sedan vidare till Thailand och det lugna kulturella livet var som bortblåst. Dagarna och nätterna fylldes av fest, musik och dans. Vi ändrade dygnsrytm totalt och vaknade sällan före 4 på eftermiddagen och gick sällan och la oss innan 6 på morgonen. Livet lekte, det var underbart och härligt och i Thailand spenderade vi över en månad. Det måste vara det bästa jag gjort i hela mitt liv.



För lite mindre än ett år sedan har jag fortfarande inte lämnat Thailand. Min kropp är i Sverige men mitt sinne är i Thailand. Jag besämmer mig för att åka tillbaka och lyckas få ett jobb som manager på en pool/restaurng. I slutet av Augusti tag jag min väska och reser iväg på hela egna ben. Inget sällskap. Ingen som möter upp mig, bara jag och väskan. 4 månader ska spenderas där, och de om kan känneteckna dessa månader är ordet fest. Galna fester.
Efter en månad där ensamen är hemlängtan stor men när Towa, Emma och Wilmer dyker upp för att stanna i 2½ månad går allt som en dans på rosor. De ska resa runt men efter mycket om och men stannar Towa hos mig hela tiden. Jag njuter av att ha min bästa vän där och vi har det underbart roligt.
Tillslut bär det av hemmåt och med fjärilar i magen åker jag redan första dagen till jobbet. Jobbar redan första kvällen och sen är det bara jobb jobb jobb som gäller.



För 3 månader sedan började någe annat än bara jobb att fånga mitt intresse på riktigt. Egentligen en ganska jobbig period när man tänker tillbaka på det men när jag var där vet jag att jag inte tyckte de va lika jobbigt. Jag bara njöt...njöt av varje sekund med dig

I går tog jag och Vasso en filt, köpte pizza och låg nere vid sjön på frösön i 3 timmar. Vädret var underbart och allt kändes oförskämt bra

     

I dag är jag sjukskriven och ska till sjukhuset för att hämta papper att ta upp till hemtjänsten. Jag ska träffa Sofia och åka och hämta mina träningskläder i Brunflo.

I morgon ska jag åka till min älskade mormor. Det vackraste och underbaraste som finns. Min längtar efter henne är stor. Jag önskar hon kunde finnas närmare



Om ett år har jag ingen aning om hur mitt liv ser ut men om planerna går som dom ska kommer jag nog hålla på med sjuksköterskeutbildningen. Jag kanske kommer vara sambo och vi kommer bo i en galet stor lägenhet, eller så inte. Man vet aldrig.
Barnlängtan finns ju redan nu men har en känsla av att jag får hålla ut lite längre ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback