Jul

Firades hemm i Brunflo med mamma och pappa
För första gången i mitt 22 åriga liv var vi utan mormor. Det kändes i hjärtat och hon va med mig precis hela tiden i hjärtat. Vi tände ljus för henne och hade kort på henne. Vi tittade på lite videofilmer förut där hon var med, och även fast hon är långt borta nu så kändes det som att hon var med oss i alla fall.

Julmiddagen är som vanligt helt fantastisk och mamma skämer bort mig med otroligt god mat, tror även pappa är det på ett hörn =)

Julklapparna var många även fast vi hade lovat varandra att inte köpa någe dyrt eller mycket. Men granen va proppfull och man skulle kunna tro att vi var 10 st i familjen.
Hade egentligen bara önskat mig en sak och det var Astrid Lindgrens box med hennes 23 st biofilmer. Den fick jag (och en massa andr saker) en helt underbar box med alla härliga filmerna från emil i lönneberga, pippi, bröderna lejonhjärta, rasmus på luffen, vi på saltkråkan, lotta på bråkmakargatan, ronja rövardotter och alla de andra härliga figurerna. =)

På kvällen blev det kyrkan som vanligt med underbar musik mysig stämmning och träffa min Gudmor och hennes barn.

En riktigt bra jul helt enkelt.
Jag vet att jag är dålig med bilder och jag ska bli bättre, ska försöka fixa bilderna från mammas kamera som vi tog i jul =)

God fortsättning på er alla!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback