Turbulens

Få människor i min tillvaro verkar ha det stabilt nu. Relationer bryts upp, tårar fällts, tankar snurrar.
Skuldkänslor lägger sig som mörka moln omringar en. Osäkerhet, ensamhet, rädsla och förvirring tycks vara det som kännertecknar mina närmastes tillvaro nu, inkluderat min egen.

Viljan att göra något bra, att finnas till och kunna göra andra lyckliga är tillfredställande.
Men lika tillfredställande det är att göra någon lycklig, är det jobbigt att såra någon.
Känslan att krossa någon man bryr sig om, tycker om och älskar känns lika skarpt som ett rakblad mot armen.
Det gör ont, men det man hela tiden måste komma ihåg är att man lever livet för sin egen skull.
Man kan inte vara med någon av rädsla för att såra eller göra illa.

Ibland måste man såra för att personen sedan ska kunna finns lyckan på ett annat håll

Jag vill fråga varför det ska vara så jävla svårt ibland, varför man ska tvingas ställas inför så svåra val.
Men om livet skulle vara en dans på rosor skulle det inte vara livet och man skulle då inte uppskatta dom riktigtbra stunderna i livet. et blir inte altid som man trodde eller kanske ville. Men så är det.

"Efter regn kommer solsken"

Ja de va ett pepptalk till er alla där ute, men kanske mest för mig själv.
För att övertyga migsjälv att jag faktiskt gjorde rätt som avslutade en relation med en väldigt fin människa som jag har väldigt fina minnen med.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag tror att du gör rätt i att ta det beslutet som du gjort, jag är i alla fall glad för det. Snart blir det sommar och då har vi solsken hela dagarna. Tycker om dig. Kram

2008-04-07 @ 09:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback