Opera

I kväll har jag fan varit på Opera konsert med mamma. Det var en upplevelse måste jag säga.
Älskar ju musik i all dess form och opera är något jag aldrig skulle sätta på hemma men det var bra i alla fall. Att se det live är lite annorlunda. En mysig kväll med mamma.
Film hann vi med också, riktigtbra film och jag annalyserad som vanligt fram rätt svar ;-)

I lördags blev en kväll i bergodalbannans tecken. Först skulle vi inte gå ut, vi skulle bara va hemma hos Vasso och kolla tv. Sen blev de ändring och vi skulle ut. Men då va Linn dålig jag nykter och vi kollade på tv så all stämmning dog. Så då skulle vi inte ut längre. Men sen ändrade vi oss i alla fall efter antydningar att jag ville gå. Så vi tog på oss kläderna för att åran privat chafför skulle skjussa ner oss. Väl påklädd med skor och jacka på ändrade vi oss igen. Så vi tog av os kläderna och jag bytte om till myrbyxor. Såklart ska MTV som bara haft serier hela kvällen dra i gång med värsta partymusiken då, så då blev vi sugen i alla fall. Drog åter igen på oss kläderna och ringde Vassos syster. Linn skjussade ner oss och runt elva va vi nere på olearys. Men så kom vassos syster och hennes vän inte in för dom va bara 20 och det var 21. Fatta vad fåningt. Så då tyckte Sofia att vi skulle gåpå G3 men min och vassos stämmning vaåterigen borta så vi ringde Linn för att hon skulle hämta oss.
Men hon surrade bara i telefonen så det var upptaget, vi skickade ett sms att hon skulle ringa upp när hon slutat snacka. Men de tog lite tid och undertiden vi väntade på henne inne på MacDonalds så rullade innebandylaget förbi. Jag gick ut och surrade och tillslut blev de så att jag hängde med dom och lämnade Vasso på MacDonalds som intygade att det va helt ok.

Men kvällen blev riktigt rolig och de va grymt kul att hänga med Mirjorna och några av dom andra tjejerna i laget.
Ringde efter Linn runt halv två, sen blev de raka vägen till sängen.
När klockan ringde 6.30 för jobbet var det någon som INTE var pigg!!! Tittade visst inte ens när jag klädde på mig för inte ens tjörjan hade kommit rätt utan var in-och-ut.

Dagen idag har varit lång men mysig med lunch hos Vasso, sällskap av Linn på jobbet och mys med mamma i kväll!

Kommentarer
Postat av: Mirja

Jag vill veta hur ett par myrbyxor ser ut!
De va skoj att du hängde på oss ut då, när ni hade så svårt att bestämma er!
Sköt om dig lollo!

2008-04-21 @ 09:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback