Funderingar

Fan att allt ska vara så komplicerat. Vet inte vad jag vill, vad som är rätt och fel och hur man ska handla för att situationen ska utveckla sig till det bästa.

Halva min kropp vill tillbaka till Thailand, skriker efter de små gatukökens goda mat, den lätta stämmningen med glada människor och fest hela dagarna. Den andra halvan av mig vill fixa till mitt liv. Skaffa en lägenhet, jobba och tjäna pengar. Plugga upp det som behövs för att söka sjuksköterska.

Jag har bestämt mig för att vara i sverige i sommar och hela hösten och vintern, kanske blir det en ny resa i januari. Men mycket kan hända tills dess. Men mitt hjärta kan inte riktigt lämna Thailand och den kärleken jag kom att bygga för landet med invånarna.
Jag älskar sverige, sverige är mitt hem och jag vill leva och bo här, men jag dras till fantasilandet på andra sidan jorden.  Men min mor och far finns här och jag vet att deras hjärta skulle bli ledsen om jag hela tiden förtsatte åka tillbaka till Thailand. Jag kan inte göra så mot dom. Jag vill att dom ska slappna av och må bra, därför får Thailand vänta lite hela enkelt, även fast det skapar en hel del ångest hos mig.

Sen har vi min hjärtavän här hemma i sverige. Där det är allt annat än lätt, känslor som åker upp och ner, funderingar om framtiden och livet. Vad som är rätt, fel, bra eller dåligt.
Önskar att det kunde vara lätt.

Idag är det är en härlig vårdag, dagar som denna får mitt hjärta att le, att glömma Thailändska värmen och glädjen som finns där och istället se vackra Östersund, med den friska luften och härliga vårsolen.
Det blev fika och korsord med Towa och Cissi först, massa struntprat om allt och inget. Härligt!!
Sen gick vi på stan, skönt att kunna gå utan jacka. Stannade till på tehuset för att sedan rusa till sjukhuset och jobba kväll.

Kväll kan komma att bli jobbig med funderingar, och tankar som snurrar runt i ett enda virrvarr. Medicinen hete Linn som alltid finns där i ur och skur. Underbara vackra människa. Dig vill jag alltid ha i mitt liv. Ligga i soffan, mysa och prata med dig är bland det bästa jag vet. Avslappnande och uppiggande.

I morgon jobbar jag 8-13 och ska höra med Towa om vi ska dejta, kanske kan man få träffa Wille lite? Ska höra med Emma. Pokern får vila lite. Har plusat bra men just nu kan det bara gå åt ett håll känns det. Det får vänta lite.

Ska ta och jobba lite nu, kan ju inte sitta här och dega hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback