Yran

ja då va yran slut, med allt de roliga de innebar.
Men årets yra har inte endast bestått av fest och glamour, har även jobbat 18 timmar om dagen och när nu söndagen e här känns de faktiskt ganska vällkommet med några lugnt kvällar hemma hos mor och far.
Tyvärr jobbade jag ju hela lördagen och missade de mesta av yran pride. Men hade lyckats fått ledigt en timme under själv tågvandringen så jag slöt upp med tåget vid badhusparken och kunde stålt massera dom 3 gatorna fram till torget.
Kände mig lite tråkig bredvid Towa och Sara som va tillfixade, färgglada med floggor och visselpipor i handen. Men vad spelade de för roll när man mötes av ett långt tåg med skrattande och skrikande människor.

Åldern i tåget var förvånandsfärt varierande och att så många äldre anslutit sig fick mitt hjärta att le.
Människorna som samlats längs gatorna i stan gav mig också ett leende inombords, folk log, fotade och applåderade i takt med musiken när vi kom gående.

  

Med i tåget var även lite kändisar så som Jämtlands viceprecident Kim Andersson och Dimond Dogs som senare uppträde på torget.
Jag hoppas verkligen att yran ride är något som kommer att fortsätta, det är bra för Östersund, bra för människorna och bra för utvecklingen av accepterandet av homo-bi och transsexuella.

  

  

  

För övrigt har veckan varit toppen, stråket har varit roligare än någonsin och även fast de blev lite väl mycket av de roliga någonkväll kan jag inte klaga på något.
Förfesterna hos mig och Towa har varit fartfyllda med trevliga människor och goda middagar.

Klicka för att stänga bilden   Klicka för att stänga bilden  image502 


  

  

En salig blandning av bilder, från ÖP, LT och lite privata ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback