Mot nya äventyr

Så var det första dagen på mitt nya äventyr nu då.
Denna efterlängtade resa som hela tiden har känts så långt bort var helt plötsligt här.
Satte mig på tåget från Östersund i går klockan 20.50
Allt började mycket lovande, inga förseningar än så länge och jag hade ett helt säte för mig själv.
Det var lagomt varmt och låg och sov på en kudde jag fått av mamma och pappa.
Men lugnet varar inte så länge. Efter att ha sovit ca 1½ timme vaknar jag av att hela jag skakar, tillsammans med resten av vagnen. det är kallt så in i h*lvete!!!
Jag ligger och tänker att det bara är att gilla läget, det kan ju aldrig få vara allt för bra när de gäller tåg.
Men tillslut går det faktiskt inte längre. Jag hoppar upp och säger till personalen som börjar undersöka saken.

Vi får lite senare reda på att värmen har kolapsat och att det frysit något på taket som gör att vi endast har ca 15 grader i vagnen. Som tur är fixar dom en ny vagn och dessutom en liggvagn som vi kan mysa ner oss i sista 1½ timmen.

Vi rullade dock in på Arlanda i beräknad tid och det ska dom väl ha en elogé för, det hör ju inte direkt till vanligheten. Sitter nu här och fördriver tid på datan. Funderade om jag skulle sova men känns lite meningslöst då det bara är ca 1 timme kvar tills jag kan checka in.

Det kändes verkligen hemskt att lämna Vasso och Nalak hemma själv, trots att jag längtat efter resan så mycket så var det ändå jobbigt att veta att jag inte kommer få träffa dom på så länge.
Självklart mamma och pappa med eftersom jag är en riktig morsgris! :P

Nästa inlägg kommer skrivas i värmen, utan mössa och tjocktröja.
Planen är nu följande:

Landar i Bangkok klockan 5.00 (thai tid) på söndagmorgon
Tar en taxi ner till pattaya
Ska där bo hos Tom i 3 dagar
Den 23:e bär det iväg till Praktiken för att möta upp min handledare och organisationen

Ska försöka uppdatera flytande nu, vet att jag är kass på att skriva här men då kan det å andra sidan bara bli bättre nu ;)

Kram till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback