DAG 1

Klockan 16.00 åkte jag från Pattaya och skulle vara framme ca 1½ timme senare.
Som ni säkert kan räkna ut med lillfingret så tog de bra mycket längre än så...vi åkte runt i Bangkok och letade efter deras hus och det var först efter 3 ½ timme som bilen rullade in på deras uppfart.



Det var en mur runt hela huset men två stora grindar där en söt liten kvinna möte upp mig. Hon var väldigt välkommnande och hjälpte mig med packningen. Jag fick ett egen litet hus ute på deras gård med ett fint rum. Ingen lyx och ingen AC men 2 sköna sängar.

    

Jag fräschade upp mig och gick sedan in för att äta middag med hela familjen. Familjen består av mamma Debbie, hennes svenske man, och deras 6 barn, dock bor den äldsta i Singapore.
Till själva middagen blev det bara jag, Debbie och en av hennes döttrar. Det hela började med en bordsbön då hon tackade Gud för maten och för att jag hade kommit till dem. Lite roligt tyckte jag, kändes lite speciellt.
Middagen var supergod, det var min favoriträtt Kao Mont Gai som är ungsstekt kyckling med ris och soppa.

Efter middagen gick vi till vardagrummet för att gå igenom vad som skulle hända under praktiken...trodde jag. Det hela började med att hon berättade sin historia, hon hade i sin ungdom varit en kanske känd journalist i Singapore men hade efter ett par år börja ifrågasatt varför hon jobbade med det. Hon beskrev det sedan som att hon en dag vid stranden fick ett kall från Gud. Hon hörde hans röst inom henne, han sa att hon kulle börja göra saker för andra och inte för sig själv.

Från och med denna stund fortsatte hon att prata om gud och hans viktiga roll i allt som händer här i livet. Ju mer hon pratade ju mer kändes det som att hon inte endast ville berätta om hennes syn på Gud utan även pracka på mig den. Hela samtalet kändes lite obekvämt för mig och när jag tillslut ursäktade mig för att gå och sova så hade jag en klump i magen.

Klumpen i magen tillsammans med att jag var mitt i ingenstanns, hade lämnat alla vännerna i Pattaya och inte hade en aning om vad som skulle hända gjorde att det blev lite mycket. Hade kunnat betala en miljon för att få komma därifrån just då. Och att sova med den känslan var totalt omöjligt. Jag låg i någon slags dvala mellan tolv och ett sedan sov jag inte en enda minut på hela natten, klockan kvar över sju bestämde jag mig för att det fick vara slutsnurrat i sängen. Jag gjorde mig i ordning och gick in till huset.

Debbie hade gjort en jätte fin frukost till mig, ett stort fat med frukt och en yoghurt. Frukten var toppen men yogurten en katastrof. Det var get-mjölks yoghurt som var rinnig med klumpar i. Gissa om jag fick kämpa för att få i mig den. HUVVA! Men frukten var fantastisk som den alltid är här i Thailand!





Den här första dagen blev det inte så mycket bilder men det ska såklart bli mer allt eftersom jag kommer igång med jobbet! :)


Kommentarer
Postat av: Siolia

NÄÄÄÄ skärpning! Nu har det varit Dag 1 alldeles förlänge :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback