Längtan

Efter att ha läst Vassos blogg så kände jag att hon inte var den enda som längtar.
Jagt längtar också efter värmen, jag längtar efter att få svettas galet mycket i en tryckande värme. Att få kliva upp och få världens godaste frukost för 4 kr.
Att känna doften av all mat, att höra musiken som spelas vart du än vänder dig.
Att få träffa alla vänner, att få höra språket.
Att få bada och köra vattenskoter, att få gå på marknaderna och handla billiga kläder.
Att få känna stämningen på kvällen, att få vara med på fredagsspelet med tärning på hönshuset.
Att få dricka namdam och skratta. Att få gå till stamställerna
Men mest av allt längtar jag efter maten, jag längtar efter kyckling och ris med kyckling soppa, eller friterad kycklig med isan ris.
Jag vill ha Towa med mig på alla upptåg. Jag längtar också

Kommentarer
Postat av: Towa

Söt, när man läser det så där blir man ju så sugen på att åka. Skittelia som vägrar fixa min telefon, grr...

Postat av: vasso

Men kom hem nån gång då ;)

2008-07-22 @ 19:41:25
URL: http://vasso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback